پزشکی و سلامت

خودداری از ذبح دام در منازل و معابر عمومی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان به شهروندان توصیه کرد از ذبح دام در منازل و معابر عمومی خودداری کنند.
حسین معصومی به بیان توصیه‌های بهداشتی مرتبط با عید قربان پرداخت و افزود: جهت پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، از جمله تب مالت و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو لازم است توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه شهروندان باید دام زنده را از میادین عرضه مجاز و تحت نظارت شبکه دامپزشکی، خریداری کنند، افزود: افرادی که ذبح دام را انجام می دهند، بایستی از وسایل حفاظت فردی مثل عینک، ماسک، دستکش، چکمه استفاده کنند.
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ضمن توصیه بر خودداری از خرید گوشت، جگر و … که خارج از نظارت شبکه دامپزشکی عرضه می‌شود، اظهار کرد: گوشت دام ذبح شده، باید به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال و در دمای ۴ درجه سانتی گراد نگهداری و سپس قطعه قطعه و مصرف شود.
معصومی خاطرنشان کرد: لازم است جگر و سایر امعا و احشای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در یخچال و در دمای ۴ درجه سانتی گراد، مصرف شود.
وی با بیان اینکه باید از مصرف گوشت و جگر بصورت خام یا نیم پز، خودداری شود، افزود: افراد باید در هنگام خرد کردن گوشت و سایر امعا و احشای دام مثل جگر، از دستکش استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا